close

這是 Cold Case 第二季第 22 集 Best Friends 裡 一對女同戀人之間的詩

覺得很美 所以分享給大家 ^^

   

 

第二段 是我的最愛 下面是原詩 (中文是自己亂翻的)

 

Those three words I have never heard together,

before you made them in your mouth,

chewed them soft like sugar cane,

polished them with your tongue,

gave them to me sweet,

and I swore I'd never get them lost.

 

Is it how I can't find sleep, or get fed, this thing you said?

Is it how my heart grows at the sight of you?

 

Then, baby,

yes, I love you, too.

 

未曾收過 這三個字

你用雙唇蘊釀 嚼軟成糖

以舌尖反覆琢磨 使它華亮如星

給了我 這份甜美 而我誓永遠珍藏

 

是因為它嗎 我的無法入眠 不思食餐

這就是我看到你 心就漲滿幸福的原因嗎?

 

那麼 寶貝  是的,我也愛你

 

Cold Case 02022 - Best Friends.JPG

arrow
arrow
    全站熱搜

    cosette119 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()